kedd, július 03, 2007

Samsung U3


Ma megvettem végre szegény iAudio G3-mam elhalálozása után az új mp3 játékosom, méghozzá azt, amit már jó rég kinéztem magamnak, - talán írtam is róla, sőt, biztos - a Samsung YP-U3-át!

Az egész olyan, mint egy csomag Airwaves, matt fekete (nem mint a csillogó Nano), a kijelzője pedig négysoros OLED, ami azt jelenti, hogy nagyon világos és jól olvasható, de állítható idő után kikapcsol teljesen. Általánosságban bővebben teszt itt.

Mivel eddig semmi lényeges tesztet nem olvastam (mert nincs), ahol a negatívumokat emelik ki, most megpróbálom a fontosabbakat összefoglalni, hadd okuljon más is:

Bekapcsolástól nálam 5-6 másodperc telik el, amíg kész, és megy a zene, a leállítás helyétől, kivéve, úgy tűnik, ha ráteszünk zenét. Akkor a legelső számot rakja be.

Ami nagyon zavart, az a mappás kezelés teljes hiánya. Mint iPod-oknál, lehet nézelődni előadó, album, számok, műfaj és előre elkészített listák alapján (amit persze csak a nagyon buta Samsung-os programmal lehet csinálni, pla formátum, vagyis eddig azt hittem! Most jöttem rá, hogy kiválaszthatom a fájlokat, jobb-klikk és Lista létrehozása. Onnantól pedig beépített listarendező szerint mozgathatom, de nem drag-n-drop-os. Ezzel még talán együtt lehet élni.).

Sajnos még nem túl kiforrott ez a módszer, mert az én ogg fájljaimat egyáltalán nem indexelte be, csak ismeretlenként jelölte meg, ami azért vicces, mert rendesen kiírja az adatokat.

Másik baj az mp3-ak információjával van. Akik olvasnak, nem biztos, hogy tudják, hogy háromféle szabvány létezik a tárolásra:

  • id3v1
  • id3v2
  • ape
Mikor megkaptam, rögtön rádobáltam mindenfélét, remélve, hogy jó lesz. Hát, nem teljesen. Míg az index megfelelő, a megjelenítés már bajos, néhány mp3-nál kínai és egyéb zagyvalékok jelennek meg információ helyett. Leteszteltem, mi okozza a bajt:
  • ha CSAK v1 = minden oké
  • ha CSAK v2 = kínai zagyvalék
  • ha CSAK ape = semmi információ nem elérhető
  • v1+v2 = kínai
  • v1+ape = oké
  • v2+ape = kínai
  • mind a három = kínai

Konklúzió: az id3v2 tag. Amennyiben ezeket mindenhonnan kiirtom, jó lesz nekem, de mit tegyen, aki nem mászott bele annyira az mp3-as dolgokba?

Éríntőgombokat szokni kell, még elég gyakran mást nyomok meg, mint amit akarok. Talán kicsit lehettek volna távolabb egymástól.

Rádió jó. Milyen lenne? Lehet menteni állomásokat, RDS-t olvas, pont elég. Valószínű, hogy fel is vesz.

Utolsó, de mégis nagy problémám a hozzáadott füles minősége. ÓTVAR! Nem elég, hogy kényelmetlen, még nyitott is a kialakítása, de olyannyira, hogy 20-as hangerő már erőteljesen kihallatszik a zene, pedig az még éppen hogy elég, hogy elnyomja a tömegközlekedést számomra. (Mikor érjük el a kort, hogy nem alapvetés az, hogy a kapott füles egy rakás galambfost se ér?)
Ezért kell majd venni hozzá - ismét borzalmas tízezret kiadva - egy Sennheiser PMX 200-ast, ami nem bedugós, hanem olyan, amilyen. Azt olvastam mindenhol, hogy nagyon jó a zajcsökkentése, ami fontos szempont számomra. Valakinek van, vagy ismer valakit, akinek ilyenje van?

Nos, ennyi lenne a kis bajösszefoglaló leendő U3-ra aspirálóknak, remélem mindenki okult belőle. Kérdések, ha vannak: arrogant_PONT_zeo_KUKAC_gmail_PONT_com

0 beszólás: