csütörtök, január 18, 2007

Dashimaki tamago és vendégség

Na, régesrég írtam, pedig lett volna miről. Elsőként egy újabb kulináris eseményt osztok meg veletek. Úgy két héttel ezelőtt egy barátomnál vendégeskedtem, ahol főzni is tanultam, mivel ő szakács is sok egyéb mellett és az aktuális fogásválasztás a japán konyhára esett. Elsőként dashimaki tamagot készítettünk, ami egyszerű tojástekecs, még megcsinálni sem bonyolult, mindössze az jelenthet problémát, hogy kell hozzá egy téglalap alakú edény, amiben szépen forgatni lehet (ez a nehezebbik beszereznivaló). Egyéb hozzávalók a dashi leveskivonat és szójaszósz.
Elkészítése roppant egyszerű: x tojást, dashit, szójaszósz, kevés cukrot és tán egy kis zöldhagymát (JAVÍTÁS: mirint is) összekeverünk, majd egy kevés olajat az edénybe csöppentünk, beleöntünk pont annyi tojást, hogy ellepje, majd forgatni, visszatol, új réteg, ráforgat. Összesen négy réteg tojásból kész is egy. Aztán szépen felvágni falatnyi méretre. Tojás száma változó, mi ketten úgy 6-7-ből remekül laktunk.
De nem csak ennyi volt az étel. Japán rizs, hal és párolt gomba is a terítéken volt, amik, bár kevésnek tűntek, mégis olyan laktatóak voltak, hogy befejezni egyiket sem sikerült. Pedig a végére még volt egy vicc a tarsolyban, amit daifukunak (大福) hívnak. Ez egy rizstorta (mochi - ), ami édes-vörösbabot (anko-t) borít körül. Ezt úgy kell elképzelni, mintha egy extratapadós rágót rágnál, s a töménységre sem lehet panasz. Mellesleg úgy tapad a kézhez, hogy öröm nézni. Hozzá kapcsolódó anekdotát hallottam, hogy ezt újév környékén szokták örömmel enni, de olyan sűrű, hogy néhány halál oka minden évben biztos, hogy a daifukunak köszönhető.
Összességében remekül éreztem magam, főzni is tanultam. Jó kis este volt! Kösz szépen a vendéglátást, gy!
Majd elfelejtettem, hogy láttam egy remek japán találmányt nála, ami még az edo-korszakból származik. Trükkös kis dobozka, melyhez nem használtak semmilyen fémet, egyszerű fadoboz kinézete van és mégis kinyitásához húzni, tolni kell bizonyos részeken. Zseniális, egyszerűen zseniális.

0 beszólás: