vasárnap, október 28, 2007

Kerekes Band - Folk Error az A38 hajón

Bartók nemrég felfedezte magának a Kerekes Bandet, lehet, hogy én voltam a bűnös, ezért rábeszélt, hogy menjünk már el koncertelni is, mert miért ne.

Már szeptemberben lett volna a koncert, csak az akkori árvíz elmosta a hajót, és vissza kellett vontatni, ezért csúszott október 23.-ra. Mondhatni, remek napot választottak, el is késtünk amiatt, hogy a városban kialakult vészes terrorhelyzet nem akartak közlekedni a Moszkva és a Nyugati között a villamosok pont akkor, amikor én szálltam volna fel, hogy odaérjünk időben. Így is sikerült, csak 15-20 perces késéssel, és a Folk Error, meglepő módon, már ment, bár reménykedtem, hogy lesz olyan szerencsénk, mint volt annó a Kispállal.

De nem szegte jókedvünket ez a kis malőr, kabátokat gyorsan ledobva bementünk a kissé túl ritkás tömegbe, hogy élvezettel hallgassuk és nézzük, milyen remekek a lány és fiúk. Ez is a Kerekeshez hasonló népzenés katyvalék, de itt több a hangsúly a népzenén, mert a lány az énekes, és .. nincs mit szépíteni a helyzeten, a visítva éneklős vonulatot követte. Bartókkal gyakran egymásra néztünk, és volt, hogy fájt, amikor a lány átment szubszónikusba. Szépek voltak, jók voltak. Őket is szeressük nagyon. Nézzetek el az oldalukra, ott bele lehet hallgatni a demófelvételekbe. Kiemelt számok: Elmentek (én őket erről a számről ismertem meg, amikor Nesta reggel berakta egyszer a Caféban), Indulj el.

Egy hosszabb átszerelés után a Kerekesék léptek a pódiumra. Rájuk már jobban ráindult a tömeg, és jó elől, ahol mi álltunk, már táncolás is volt, amit mi is végeztünk. Kétféle számuk van, az egyik a vígadós-mulatós, a másik pedig az elszállós fajta, mind a kettő remek. YouTubejuk itt van, tele számokkal. Meg az oldal, hallgatnivalóért.

Remek egy buli volt, én szívesen mennék máskor is ilyen magyaros estre. Gyertek Ti is. Következő Folk Error december 13 West Balkán, következő Kerekes október 31 Menta Terasz. Azután pedig november 17 Gödör.

Kerekes Band - Jellyfish:


Folk Error - Indulj el:

0 beszólás: