péntek, május 23, 2008

Toldi záróest

Tegnap zárta be kapuit őszig a Toldi mozi, felújítás miatt. De egy ilyen kultikus helyet nem lehet csak úgy becsukni, a hely profiljához illeszkedő záróbulit tartottak a The Cinema Tourral egyszerre.

Ágostonnal mentünk el ketten, és nagyon jól szórakoztunk. Először öt rövidfilmet vetítettek, ebből sajnos csak négyet láttunk, mert késtünk.

Az első Lakos Nóra Hannája volt, Karinthy Frigyes Reménytelen szerelem adaptációja egy férfiről, aki Hannára vágyik, pedig már a felesége. Vagy mégsem.

Utána jött a Kommersz, ami számomra a leggyengébb volt. Egy autómosóba nyerhettünk betekintést, ahol egy nőt bokszmeccsel akartak megszerezni, de megjött a főnök.

1 hét címmel egy cigány srác hétköznapjaiba nyerhettünk túlzó (vagy mégsem?) betekintést. A közönség nagyon jól szórakozott, nevetett (én is), bár felmerült bennem, hogy ez volt-e a célja Császi Ádámnak, vagy inkább elgondolkoztatni a szegrágációról.

Az utolsó ál-dokumentumfilm volt a legjobb, és ezzel szerintem mindenki egyetértene. Szacsanov Martin Lopott ritmusa, ami a hip-hop műfaj magyar eredetét feszegeti. Kiderül, hogy valójában a betiltott hipi-hopi, autentikus erdélyi néptáncból származik. Előzetes a végen. Fantasztikusan jó volt :)

A filmek után elkezdődtek a koncertek egy kis vizuális rásegítéssel. Cadik volt az első dj neve, aki Membrán szettjével szívott magába. Ágostonnal körülbelül egy óráig csak ültünk és bámultuk a vásznat, ahol különféle képek (tengeri herkentyűk, végeláthatatlan út, stb.) követték egymást. Én teljesen transzba estem, mozdulni nem tudtam, átfolyt rajtam a zene. Valahol a vége előtt kirázódtunk, és gyorsan el is húztunk, mert Ágo kezdett rosszul lenni.

Egy kis friss (és káros) levegő után visszamentünk, Cadik már befejezte, és a Realistic Crew kezdett készülődni. Ott végig akartam lenni, mert az RC valamilyen elképesztő jó zenét csinál (hallgass bele). És nem csalódtam. Erre az előadásra igazi dobossal bővült a négy tagú zenekar, és így sokan, amihez hozzájött a vetítés is (igazán elborult dolgokat műveltek...), együtt egy más világbeli élmény volt... Odabaszott rendesen, hogy ilyen szépen fogalmazzak. Dalma hangja is gyönyörű élőben.

Átvezető. Az Akkezdet Phiai verseket olvastak, amire a vásznon ők maguk válaszoltak. Fura volt. A kultúra után hip-hop volt RC tagokkal kollaborálva.

Ennek végén fogtunk magunkat, és hazamentünk jól, ahol egy kicsit ettünk, aztán meg aludtunk. És most, az előzetes:

0 beszólás: