csütörtök, március 13, 2008

Zenei morzsák

Érdemes együttesek és tagjaik története után olvasgatni. Vegyül például a Sigur Róst. Az énekes/gitáros/billentyűs Jón Þór (pösze szór, vagy inkább th) Birgissonról például itt tudtam meg, hogy meleg (és a S.R. legtöbb grafikáját csináló Alex Somers a barátja), vegetáriánus és vak a jobb szemére. Valamint nagyon vicces angol akcentusa van. És éteri hangja.

Másfél órával később
Most néztem meg a Heimát. Már írtam róla, hogy van, de csak most volt idő és hangulat, hogy megnézzem. Nem bántam meg, gyönyörű volt. 14 szám, mindegyik más helyszínen. Van, hogy nagy mezőn, van, hogy elhagyatott halászüzemhelységben, sőt, egy népi hagyományokat követő úr is hozzájárul az egyik számhoz rimur ének-verselési stílusával. Mivel ez a fajta zene csodálatosan más, ezért nagyon ajánlom, hogy hallgassatok bele itt, ahol az e stílusban rögzített EP-ről lehet letölteni egy teljes és két rövidebb számot. (apró sidenote: az EP-ből mindössze 1000 darab létezik, egy 2001-es turnén adták el őket. Szerencsére az internet jóbarát, mindent megoszt.)
A zene mellett nagy szerepe van a helyszíneknek, a tengerpartnak, ahol egészen apró gyerekek játszanak, a barlangnak, ahol egy kövekből összerakott marinbán játszik a négy tag, vagy a végső reykjavíki koncert, ahol egy vékony lepelre rávetül az emberek árnyéka, ahogy játszanak, aztán az utolsó percekben elvadul és televetítik képekkel.

Valamint megvettem ma 5$-ért az új Nine Inch Nailst, veszteségmentes FLAC-ben. Előtte is beszereztem, de nem loptam, mert az albumot nem védi a tradícionális kopirájt, de úgy éreztem, ezért megéri. Mindenki belehallgathat az album első 9 számába itt. Atmoszférikus ambient, csak zene, semmi ének. //

0 beszólás: